Mados Infekcija 2015. Day 1

Kai po savaitgalio kablai nuo balų purvo nuvalyti ilsisi jiems skirtose dėžėse, kosmetinė ir vėl talpina tik svarbiausias kasdienes priemones, pagaliau įsijungi kompiuterį ir išsizipuoji visų atsiųstas giga-nuotraukas, supranti: laikas rašyti apie Mados Infekcijos įspūdžius.

Nelaikau savęs senbūve, nelaikau ir „nauja skūra“, tačiau šiais metais supratau, kaip pasikeitė mano požiūris į renginį. Anksčiau pirkdavau bilietą ir išsirinkdavau vieną vienintelę dieną, kurią kolekcijas pristatys mano mėgstami dizaineriai ar tiesiog įdomesnio mąstymo menininkai (kaip kad Giedrius Šarkauskas, kurio kolekcijos iš lino mane visad žavėjo), kartais rinkdavausi tas dienas, kuriose pasirodys geriau žinomi vardai, tačiau esmė buvo pažiūrėti, ne pamatyti. Einant stebėti kolekcijų visas dienas, nepaisant kaip smarkiai mėgsti dizainerius, kiek apie juos žinai ir kiek ne, pradedi MATYTI, ką kūrėjas nori perduoti. Prieš tai gerai įsigilinus į tematiką, inspiracijas ir audinių prasmes, podiumas tampa ne vien muziejaus kambariu, kuriame neaiškūs eksponatai apvynioti kažkokiomis nesuprantamomis drapanomis. Eini tam, kad pamatytum, kaip dizaineris bando savo mintis perteikti žiūrovui… Todėl labai gaila, kad šiais metais Mados infekcija truko tik dvi dienas, o vieną iš jų teko grįžti namo šiek tiek nusivylus. Nebeišsiplėsdama pradedu pirmosios Mados Infekcijos dienos kolekcijų apžvalgą (sutrumpintai…)!

Lina Gudanavičiūtė. SHAPE (šiaip)

11075220_10152906756089125_5299455685600207496_nIgno Jurkyno nuotr.

Na, juk pavadinimas ir turi atitikti kolekcijos esmę… Tiesą pasakius niekada nebuvau didelė šios dizainerės gerbėja. Galbūt dėl nuolatinio kolekcijos vienodumo, „siekiant universalumo“, kaip ji pati tai paaiškina. Nuolatinis minimalizmas – nėra blogai, gyvename tokiais laikais, kai minimalus stilius = geras stilius, tačiau aš tame įžvelgiu ir nuobodulį, ir ne visišką savęs, kaip menininko, atskleidimą, taip pat atsargumą. Rūbų formos lieka tokios pat (mano nuomone, įkvėptos 90-ųjų kirpimų), įmaišant keletą tendencingų detalių: metalic sijonas (kurį po to matėme beveik visose iš eilės kolekcijose), dryžuotos palaidinės, platforminiai sportiniai batai ar basutės. O tai, jog Gudanavičiūtės kolekciją dėvėti galima ir vasarą, ir žiemą tik dar labiau sustiprina mano nuomonę apie vienodumą bei nuobodulį. Deja, kolekcija manęs neįtikino nei shape, kaip formos, prasme, nei šiaip, kaip „jaustuko“ prasme. Lauksime kitos kolekcijos!

 

Ugnė Martinaitytė. OHMY

11013309_10152906756614125_9153837919610907551_nIgno Jurkyno nuotr.

Aš kartosiuosi, bet KUP-RI-NĖS! Visas dvi dienas mano dėmesys buvo nukreiptas tik į detales, o ypač į kuprines, rankines ir delninukes. Ugnė praeitais metais pirmą kartą pasirodžiusi Mados Infekcijoje jau tapo viena iš mano favoričių, tad šiais metais lygiai taip pat džiaugsmingai „susižiūrėjo“. Dizainerės inspiracija – superherojai – buvo akivaizdi ne tik dėl rūkstančios kuprinės iš vamzdžių (kurie dažniausiai būna tvirtinami ant stogo, ant kurio, beje, visada pasirodo superherojai!), bet ir dėl modelių šukuosenų, makiažo bei aplikacijų ant rūbų. Kolekcijoje vyravo sarkazmas (vyrai su tamprėmis ir ilgais, lyg batman’o apsiaustų skvernais; užriesti į virštų „pasipūtę“ ūsai), neoprenas (niekaip nepaliekantis mados ramybėje), šiek tiek kailio motyvų (sijonas su kailiu tiesiog tobulas!) ir nemažai gatvės bei sportinio stiliaus kirpimų.

ugnes-martinaitytes-kolekcija-ohmy-5515a2c9ed2e4

ugnes-martinaitytes-kolekcija-ohmy-5515a2de8366a

ugnes-martinaitytes-kolekcija-ohmy-5515a328de843

ugnes-martinaitytes-kolekcija-ohmy-5515a2f4e3d65

ugnes-martinaitytes-kolekcija-ohmy-5515a34c04620

ugnes-martinaitytes-kolekcija-ohmy-5515a32ec94e5Gretos Skaraitienės nuotr.

Monika Pranckaitytė. F8

monikos-pranckaitytes-kolekcija-f8-5515a62f1ec49Gretos Skaraitienės nuotr.

Pamačiusi jaunosios dizainerės kolekciją gruodį vykusioje Injekcijoje, aš negalėjau suvokti, kodėl ji laimėjo. Taip, panaudota nemažai įvairiausių audinių, tačiau nepasakyčiau, kad vien tai turėtų būti esminis kolekcijos akcentas. Aš Monikos žinutės „neperskaičiau“ drabužiuose… Tema apie plastines operacijas, tikrojo savęs ieškojimą atsispindėjo nebent rūbų asimetrijoje, tačiau ne visur ir ta asimetrija žiūrėjosi estetiškai. Metalic sijonai bei kelnės, kaip ir Linos Gudanavičiūtės kolekcijoje vertė jaustis lyg stebint pirmosios kolekcijos tęsinį. Galbūt buvo ir organizatorių „pražiūrėjimas“, jog kolekcijos ganėtinai panašaus pobūdžio ir jas išskirsčius į skirtingas dienas metalic audinys keltų didesnį pasigerėjimą… Man patikęs dalykas buvo marškiniai su tomis metalic rankovėmis!

monikos-pranckaitytes-kolekcija-f8-5515a5cde3aac

monikos-pranckaitytes-kolekcija-f8-5515a5c118195

monikos-pranckaitytes-kolekcija-f8-5515a5ddcf435

monikos-pranckaitytes-kolekcija-f8-5515a623d0968

monikos-pranckaitytes-kolekcija-f8-5515a61b5b3feGretos Skaraitienės nuotr.

Laura Dailidėnienė-Daili. AVES

lauros-dailidenienes-kolekcija-aves-5515b4a36f739Luko Balandžio nuotr.

Ši seniai visiems pažįstama dizainerė taip pat nebuvo mano favoritė, tačiau šiųmetinė kolekcija maloniai nustebino. Anksčiau Daili kolekcijos būdavo nuobodžiai ištęstos, vienodos ir itin savitos, tačiau šįkart paukščių tematika man paliko gerą įspūdį. Po pirmosios dalies buvau kiek nusiminusi reginiu, tačiau antrosios dalies pradžia buvo pakankamai stipri – niekur prieš tai nematytos plunksnos sujudo ant podiumo, keisti galvos apdarai, primenantys paukščio snapą (taip pat ir paukščių čiulbėjimo prisodrinta melodija) leido labai aiškiai suprasti dizainerės žinutę. Spalvos atsargios, audiniai lengvai krentantys, o kirpimai – minimalistiniai, kaip ir įprasta Daili brand’ui. Įdomūs buvo suknelių kirpimai, kurių skvernai tiesiogiai asocijavosi su plevėsuojančiomis paukščių plunksnomis. Audinių įvairumas vienoje kolekcijoje nesudarė bendro kolekcijos vaizdo, tačiau visumoje Lauros Dailidėnienės kolekcija buvo vykusi labiau nei praeitais metais.

RB-20150327-IMG_0417

RB-20150327-IMG_0444

RB-20150327-IMG_0537

RB-20150327-IMG_0562

RB-20150327-IMG_0594Ramūno Bruzgio nuotr.

Ana Romanova ir Dovilė Cibulskaitė. PURE? 02

anos-romanovos-ir-doviles-cibulskaites-kolekcija-pure-02-5515ba1f68178Luko Balandžio nuotr.

Antroji bendra Anos ir Dovilės kolekcija PURE? šiais metais „sumargėjo“ įvairiausiais monochrominiais deriniais – per daug neišpūsdamos burbulo, merginos sukūrė absoliučiai sportinio stiliaus drabužius ir vyrams, ir moterims. Kolekcija buvo minimalistinė (ir vėl), tačiau ši turėjo tokį gerą stilistinį „cinkelį“ – visi deriniai kolekcijoje buvo vienos spalvos. Jei rožinė – visa, jei tamsiai mėlyna – visa, jei mėtų spalvos – visa… Ir tai tam tikra prasme pritraukė akį bei sudomino. Rūbai atrodė universalūs, tačiau nenuobodūs. Kaip tik, jausmas buvo toks, jog sportiniai drabužiai buvo prikelti tarnauti ne tik sportui, o kantuotos kelnės – ne vien ofisui. Nesigilinant į dueto norėtą atskleisti rūpestį dėl gamtos (atsiprašau, neįskaičiau… nebent spalvose), rūbai atrodė komerciškiau, nei kolegų kolekcijose, ir buvo sukurti dar ne visai „nupušusiems“, bet ir ne visai „mėmėms“.

RB-20150327-IMG_0606

RB-20150327-IMG_0612

RB-20150327-IMG_0622

RB-20150327-IMG_0637

RB-20150327-IMG_0645

RB-20150327-IMG_0649Ramūno Bruzgio nuotr.

Santa Aulmane. UNPACKED

RB-20150327-IMG_0719

Po pirmosios Mados Infekcijos dienos nusprendžiau, jog kaimynės iš Latvijos, Injekcijos laimėtojos, kolekcija buvo dienos highlight’as. Komiška, ryški, KITOKIA kolekcija, kurios tiek pagrindinė mintis, tiek drabužiai rado bendrą kalbą. Pacituosiu, kaip pati dizainerė kalba apie kolekciją „neišpakuota“: „tai tarsi užšalęs magiškas momentas, kai vaikas negali gauti žaislo iš dėžutės.“ Taip ji kalba apie kadaise sąmoningai neišpakuotą lėlę, kuri buvo po stiklu ir puošė tetos siuvimo dėžutę. Išpakuoti ją buvo draudžiama, tad Santa vaikystėje patirtą santykį su tuo neišpakuotu žaislu bei jo įpakavimu perkėlė ant podiumo: daugelis viršutinių rūbų buvo skaidrūs bei simbolizavo perregimą žaislo pakuotę, spalvingos aplikacijos atkreipė dėmesį, lygiai kaip žaislų įpakavimai vaikus… Minimalizmu dizainerė tikrai nebuvo užsikrėtusi, o tai džiugino, ypač pirmąją Mados Minimalizmo Infekcijos dieną!

RB-20150327-IMG_0681

RB-20150327-IMG_0699

RB-20150327-IMG_0700

RB-20150327-IMG_0687

RB-20150327-IMG_0706Ramūno Bruzgio nuotr.

Mari Butenko. 7

RB-20150327-IMG_0895

Gal ir antinacionalistiškai nuskambės, bet matosi, kurios kolekcijos kurtos Lietuvos dizainerių ir kurios – svečių iš užsienio. Mari Butenko – dar viena ryškių spalvų šalininkė, nebijanti minimalizmo užkrato (nors pas pastarąją kirpimai lygiai tokie pat nedrąsūs), tačiau spalvų gama ir derinių įvairumu dizainerė pranoko kai kuriuos Mados Infekcijos senbuvius. Rusijos atstovė savo kolekcija bandė perteikti žmogaus charakterio formavimąsi iš naujo, pakeičiant ydas mažais nusižengimais, savitomis nuodėmėmis, pokštais ir unikalumu. Be jokios abejonės unikalumo autorei nepristigo, nors kolekcijoje aš pasigedau vientisumo. Galbūt kelnių fasonai, galbūt švarkų kirpimas, galbūt blizgios detalės, tačiau aiškiai regimo vientisumo ir istorijos man nesimatė. Rūbai „susižiūrėjo“ labai skaniai, daugelį jų norėčiau pasikabinti savo spintoje, jaučiausi pagaliau sulaukusi kažko „klasikinio stiliaus“ (t.y. aukštakulnių), kurie man vis dar simbolizuoja tikrąjį podiumą, tikrąją madą ir tikruosius mados renginius. Rodau jums tik derinius, kurie man atrodė tikrai verti dėmesio.

RB-20150327-IMG_0762

RB-20150327-IMG_0766

RB-20150327-IMG_0844

RB-20150327-IMG_0862Ramūno Bruzgio nuotr.

Sandra Straukaitė. 6 POJŪTIS

sandros-straukaites-kolekcija-6-pojutis-5515cb7d0c789Gretos Skaraitienės nuotr.

Sandrą Straukaitę laikau itin avangardine, visiškai savo pasaulyje gyvenančia menininke, kuri, kaip juokais sakau, turbūt po kiekvienos kolekcijos išardo rūbus ir kitą kolekcija siuva iš tų pačių audinių. Daugelis jos drabužių, tenka pripažinti, nėra pret-e-porter, tačiau to ir nereikia. Šįkart dizainerės kolekcija privertė mane pakeisti savo pirminį nusistatymą, jog „vėl Straukaitė, nieko nesuprasiu, niekas nepatiks„. Patiko netgi labai daug kas – pradedant vyriškomis „golfomis“ baigiant moteriškomis ilgomis vilnonėmis suknelėmis. Dizainerė yra apsigimusi „oversized“ modelių kūrėja, tačiau naujoje jos kolekcijoje daugelis plačių rūbų įgavo savitas formas. Kelios itin svarstytinos Mados Infekcijos organizatorės idėjos ateičiai: kelnės, kurių vienas kliošas ilgas, kitas – šortų ilgio; paltai, kurių rankovės kiauros ir rankas galima laikyti „lauke“. O jau gėlėtas džemperis – imk ir nešk namo! Arba aš pradėjau suprasti dizainerės inspiracijas, arba tiesiog kolekcija buvo tokia stipri, jog nepaliko abejingų… Perliukai čia:

RB-20150327-IMG_0961

RB-20150328-IMG_1008

RB-20150328-IMG_1020

RB-20150328-IMG_1024

RB-20150328-IMG_1045

RB-20150328-IMG_1063

RB-20150328-IMG_1100

RB-20150328-IMG_1014Ramūno Bruzgio nuotr. 

Tokia buvo pirmoji Mados Infekcijos diena, per daug nepradžiuginusi, tačiau leidusi atrasti naujų favoritų, nemėgstamus pavertusi mėgstamais ir leidusi įvertinti save, kaip mados renginių lankytoją – suprantu dizainerį ar ne? Apie antrąją dieną kitame įraše, kurį rasite spustelėję čia.


Dėkoju Ramūnui Bruzgiui ir kitiems fotografams už kadrus, savo kompanijai už gerą nuotaiką ir šnabždesius pristatymų metu!

RB-20150327-IMG_0359Mano pirmos dienos derinio pasirinkimą rasite OUTFITS kategorijoje, spustelėję čia.

Ma

Share on FacebookPin it on PinterestShare on TumblrShare on Twitter

3 Comments

  1. Atgalinis pranešimas: Mados infekcija. Day 2 | MARTINA

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *