New AP collection

Sekmadienį vyko ilgai tylėjusio ir savo kūrybą slepiančio A. Pogrebnojaus kolekcijos pristatymas. Kas žino, kas ne – teko ir man dalyvauti dar eskizinėje šios T-shirt kolekcijos dalyje, kuomet viskas buvo tik planuose. Būtent todėl man buvo labai įdomu sužinoti, ar dizaineris visgi liko prie savo senųjų idėjų, ar per metus tylos (nuo eskizinio kolekcijos pristatymo Kaune) jis paruošė minimalistinei Lietuvos liaudžiai daugiau staigmenų? Mano džiaugsmui, kolekcija nustebino išbaigtumu bei kruopščiai išgvildenta idėja, kurią norėjo atskleisti A. Pogrebnojus.

abracadabra-29

 

abracadabra-30

Nebevyniosiu žodžių į vatą, įmesiu kelias ištraukas iš straipsnio, rašyto prieš gerus metus…

Paklaustas, ar iš elegantiškų kolekcijų pristatymų kazino ar automobilių salonuose, jis planuoja persikelti į sporto salę, A. Pogrebnojus nusišypso: „Mane tiesiog sudomino darbas su grafiniu dizainu, taip ėmiau suprasti, jog T-shirts yra prieinamesnis drabužis kainos prasme. Man pačiam tai – nauja išraiškos forma, kuria galima daug ką pasakyti su tik man būdingu savotišku  humoru“. Dizaineris nestokoja entuziazmo, pasakodamas apie kilusią idėją ir pasidalino marškinėlių dizaino idėja, kuri kilo spontaniškai „pažiūrejus I. Bergmano filmą „7 antspaudas“. Net nežinau kodėl, bet tikiuosi, kad įkvėpimas po filmo padės įgyvendinti idėją,“ – viliasi jis.

Pagrindinė tema: viduramžiai šiuolaikiniame kostekste. „Vaizdai ir simboliai, naudojami marškinėlių marginimui bei puošybai, paimti iš renesansinių graviūrų, vitražų, freskų, įvairių griūvėsių ir kasinėjimų, taip pat iš to, kas šiuo metu vyksta mano galvoje,“ – pasakoja Aleksandras, kurio idėjos ne visuomet suprantamos Lietuvos visuomenei.

Tačiau dizaineris puikiai moka apginti kiekvieną savo idėją, tad paklausus, kodėl jis priima tokius iššūkius, kai šiuo metu mados industrijoje liaupsinamas minimalizmas, A. Pogrebnojus samprotauja: „Mano  giliu  įsitikinimu, minimalizmas pasidarė kaip koks parazitinis reiškinys, tai savotiška širma, kuria bandoma pridengti idėjų stoką ir drąsių išraiškų nebuvimą.“ Tikėdamas savo kuriamų idėjų sėkme, jis priduria: „Geriau jau drąstiški, spalvingi sprendimai bei grafinis dizainas, nors ir ne iš karto priimtinas ar suprantamas plačiajai auditorijai. Iš patirties žinau, kad tos idėjos, kurios atrodo šokiruojančios šiandien, praėjus kuriam laikui tampa ypatingai patrauklios.“

Akivaizdu, kad A. Pogrebnojus kiek nutolo nuo A&V kuriamų idėjų, tad apie ateitį jis teprasitarė, jog kiekviename naujame kūrinyje reikia stengtis numatyti, gal net pasiūlyti naujas kryptis, o tai padaryti galima tik nebijant suklysti ar būti nesuprastam bei daryti tai lengvai pasijuokiant tiek iš savęs, tiek iš per didelio mados sureikšminimo dabartiniame materealistiname pasaulyje. „Idėjos įgyvendinimui reikia tik geros švietėjiško pobūdžio reklamos, o gryninat ją galima gauti išties įspūdingą rezultatą.“ – pokalbį užbaigia dizaineris.

 

O štai kaip A. Pogrebnojaus pirminę T-shirt kolekcijos idėją įamžino Londone gyvenanti fotografė Neringa Rekašiūtė.

1560399_718324088206529_8770924688341564749_n

 

10472605_718324021539869_2500292391067019873_n

10438349_718323954873209_7579622366356899013_n

 

 

Susidomėję šia kolekcija iki gruodžio 4 dienos gali pamatyti AV17 galerijoje adresu Aušros vartų g. 17, Vilnius.

Ma

Share on FacebookPin it on PinterestShare on TumblrShare on Twitter